نکاتی راجب طراحی لوگو

نکاتی راجب طراحی لوگو

توضیحات

نکاتی راجب طراحی لوگو : در دنیای امروزی ما تقریبا هر شرکت، کارخانه، برند و گروه های مختلف، یک نماد و لوگو دارند که نشانگر اونها در جوامع مختلف باشد! پس لوگو یک امر مهم برای شناسایی و شهرت چیزهای مختلف است که سال هاست در همه جا مورد استفاده قرار میگیرد

نکاتی راجب طراحی لوگو

اصول مهم در طراحی لوگو

طراح لوگو شخصی خلاق، متفکر با ذهنی باز و جستجوگر می باشد. اما چرا باید این ویژگی ها در طراح لوگو دیده شود؟ با دانستن اصول طراحی لوگو پی به اهمیت این صفات خواهید برد. طراحی لوگو از چندین مرحله تشکیل شده است که عبارت است از:

تحقیق و بررسی فعالیت و جایگاه برند

طراحی لوگو بدون شناخت برند کاری بی فایده می باشد. نوع طراحی و طرح با حیطه فعالیت یک برند ارتباط مستقیم دارد. برای نمونه لوگوی طراحی شده برای مشاغلی که با کودکان سروکار دارند با لوگوهای مشاغل صنعتی از همه نظر تفاوت فاحشی دارد پس جستجو و تحقیق را نباید فراموش کرد.

آماده سازی اتود اولیه

طراحی لوگو کمی با سایر عناصر در طراحی گرافیک متفاوت می باشد. در این نوع طراحی فراهم کردن اتود و طرح اولیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و طراح بیشترین زمان را به آن اختصاص می دهد. اتود یا طرح اولیه با طراحی های ساده روی کاغذ شروع شده و در نهایت ترکیب چندین طرح بهتر با یکدیگر تا حدی نشان دهنده لوگوی نهایی می باشد. اما این فقط یک طرح ابتدایی بوده و هنوز تغییرات زیادی روی آن اعمال خواهد شد.

لوگو باید معرف ماهیت و شخصیت برندتان باشد

لوگویی که قرار است برای برندتان طراحی کنید باید حتما عناصری داشته باشد که ایدئولوژی، ماهیت و زمینه کاری، باورها و اهداف برند را نشان دهد. بنابراین باید از عناصر طراحی لوگو به درستی برای نشان دادن این جزئیات استفاده کنید. لوگو باید در همان دید اول یک تصویر مرتبط با کسب و کارتان را در ذهن مخاطب ایجاد کند و به هیچ عنوان نباید پرت و بی ربط باشد.

چرا طراحی لوگو مهم است

لوگوی شما یا کسب و کار شما اولین نقطه تماس با جهان خارج ومشتریان شما است. اگر افراد با نام تجاری وطراحی لوگوی شما ارتباط برقرار کنند احتمالا خرید و ارتباط با شما بیشتر خواهد شد. طراحی لوگو مناسب نیاز به ترکیبی پیچیده از مهارت های طراحی، نظریه خلاق و کاربردی مهارت دارد. هر طراح به ارزش استعداد و مهارت خود می تواند یک لوگو مناسب برای هدف مشخص را ایجاد کند، اما واقعا تسلط به تمام جنبه های هنر و صنعت زمان می برد. البته، طراحی لوگو فقط یک زیر مجموعه کوچک از نام تجاری است، اما علامت یا علامت تجاری یا همان لوگو، مرکز اصلی بسیاری از طرح های نام تجاری است.

نوع لوگو را به درستی انتخاب کنید

هر چند در مورد تمام عناصر طراحی لوگو می‌توانید کاملاً سلیقه‌ای عمل کنید اما بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که خودتان را بجای مشتریان بگذارید و طبق سلیقه مخاطبان همه عناصر را انتخاب کنید. اینکه لوگو از نوع نوشتاری باشد یا تصویری و یا ترکیبی از هر دو یکی از نکات مهمی است که در انتخاب آن باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. هر چه برندتان را بیشتر بشناسید بهتر می‌توانید نوع لوگو را انتخاب کنید و یکی از راه‌های ایده گرفتن هم بررسی لوگوی رقبا است.

نکاتی راجب طراحی لوگو

چند نکته طلایی در طراحی لوگو

خلاقیت را در طراحی لوگو فراموش نکنید، سیب گاز زده برند اپل را تجسم کنید و برای خودتان یک لوگوی خلاقانه طراحی کنید.

از تکنیک ترکیب حروف و یا هویت دادن به نوشته‌ها در لوگوهای نوشتاری استفاده کنید.

حتماً یک زمانی را برای بررسی لوگوی رقبا صرف کنید تا هم ایده بگیرید و هم نقاط قوت و ضعف رقبا را بشناسید و در طراحی لوگوی خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

چند طرح مختلف را روی کاغذ بیاورید و بهترین را تبدیل به فایل کنید.

از نرم افزارهای معتبر و خوب مثل Adobe illustrator استفاده کنید.

خطاهای رایج طراحی لوگو را بشناسید و از آن‌ها اجتناب کنید.

تایپوگرافی در طراحی لوگو

بسیاری از طراحان هنگام بکار بردن نوشه و علامت هایی که در طرح های آرم خود استفاده می کنند اشتباهات بسیار اساسی و عجیب را ایجاد می کنند. تایپوگرافی یکی از مهمترین جنبه های طراحی لوگو است . برای مثال فاصله بین حروف یکی از اشتباهاست که موجب از بین رفتن ارتباط بصری لوگو می شود. یا انتخاب فونتی که در سایز های مختلف خوانا نباشد. یا استفاده از فونت های نازک در لوگو که می تواند فریبنده باشد. استفاده از تایپوگرافی مناسب و جایگیری درست آن یکی از دلایل موفقیت یک لوگو و در نتیجه برند می شود.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید