اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

توضیحات

آموزش اصول طراحی کارت ویزیت در فوتشاپ

در این مقاله به اموزش اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ و بهینه سازی آن پرداخته ایم. دلیل این اموزش برای جلو گیری از باطل شدن کار های مشتری و برطرف نمودن مواردیست که روزانه برای ما به عنوان طراحی ارسال میشوند. اما به دلایل ذکر شده در این مقاله دچار مشکل میشوند.شما را به خواندن اموزش طراحی کارت ویزیت دعوت مینماییم

انتخاب اندازه مناسب برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

هنگام باز کردن پروژه در نرم افزاری که کار می کنید ابتدایی ترین کار انتخاب سایز محیط طراحی و یا سند است. حال چه اندازه ای برای طراحی کارت ویزیت مناسب است؟ این بستگی به نوع کارت ویزیت و دستگاه های شرکت چاپی که با آن همکاری می کنید دارد. پس نتیجه می گیریم که بهترین کا ابتدا خواندن فایل راهنمای شرکت چاپی است. اما معمولا از اندازه 4.8*8.5 سانتی متر برای کارت های ویزیت گلاسه، کتان آلمان، برخی از لمینت ها دورگرد و مخملی استفاده می شود. انواع دیگر کارت ویزیت نیز با سایز 6*9 سانتی متر طراحی می شوند که معمول ترین ادازه برای طراحی کارت ویزیت است. برای کارت ویزیت برش مربعی نیز اغلب از سایز 5.5*5.5 سانتی متر البته برای کارت ویزیت لمینت برجسته مربعی از سایز 6*5.7 باید استفاده می شود. طراحان متخصصی که در این زمینه کار می کنند اغلب با استاندارد چاپخانه ها آشنایی دارند و بهترین سایز را می توانند برای کیفت چاپ و طراحی بهتر انتخاب می کنند. اما اگر خودتان قصد انجام چنین کاری را دارید بهتر است با دفتر خدمات چاپ روشا تماس بگیرید.

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

تعیین محل برش

ممکن است بارها کارت ویزیت ‌هایی را دیده باشید که نوشته‌ها دقیقا نزدیک محل برش هستند. این نشان دهنده بی‌سلیقه بودن طراح نیست. بلکه طراح یک نکته ساده را ندانسته است. اگر طراح هستید، یادتان باشد که شما کارت ویزیت را برای چاپ شدن طراحی می‌کنید، نه برای نمایش در کامپیوتر!

پس بهتر است، زبان چاپخانه را بشناسیم. برای اینکه مطمئن شوید، طرح شما همانطوری چاپ می‌شود که انتظار دارید، 3 میلی‌متر از محیط طرح را مثل رنگ زمینه خالی بگذارید. با رولرهای (Rulers) فتوشاپ این کار را می‌توانید عملیاتی کنید. در این صورت خیال شما راحت است که میزان خطای دستگاه چاپ به طرح شما آسیبی نمی‌زند.

تکنیک های طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

بهتر است بدانید امروزه تکنیک های مختلفی جهت چاپ کارت ویزیت وجود دارد، از اینرو شاهد انواع مختلفی از کارت های ویزیت هستیم. یکی از کم هزینه ترین و ساده ترین تکنیک های چاپ کارت ویزیت گلاسه با روکش سلفون مات یا براق + UV است. این نوع کارت معمولا از یک کاغذ گلاسه 300 گرمی ساخته شده است. کارت ویزیت لمینت مات یا براق نیز یک مدل دیگر بوده که از ضخامت کمتری نسبت به نوع گلاسه برخوردار است. بر روی این کارت امکان چاپ طرح به شکل دورگرد، مربع دورگرد، طرح موج و دور صاف وجود دارد.

کارت ویزیت لمینت برجسته موضعی ) uv) از دیگر انواع کارت های ویزیت به شمار می آید که از 2 کاغذ گلاسه 300 گرمی تشکیل شده است. در واقع این دو کاغذ بر روی یکدیگر پرس شده اند و یک روکش سلفون مات روی آن ها قرار دارد.

 از دیگر کارت های ویزیت طراحی شده می توان به کارت ویزیت طلاکوب، کارت ویزیت لمینت برجسته مخملی، کارت ویزیت با برش خاص، کارت ویزیت بافت دار، کارت ویزیت کتان آلمان، کارت ویزیت کتان امباس، کارت ویزیت چرمی و یا سوسماری، کارت ویزیت پرس فرورفته یا برجسته، کارت ویزیت آهنربایی، کارت ویزیت شیشه ای و کارت ویزیت چاپ شده بر روی چرم اشاره کرد.

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

چگونه روی کارت ویزیت متن بنویسیم؟

نوشتن مشخصات به زبان فارسی در بعضی از نسخه‌های فتوشاپ ممکن نیست. در این موارد شما در نرم‌افزارهای فارسی‌نویس مثل مریم متن خودتون را تایپ و به فتوشاپ منتقل می‌کنید.

ابزار نوشتن در فتوشاپ Type Tool هست که به‌صورت افقی یا عمودی مشخصات دلخواه تون رو روی کارت می‌نویسید.

ذخیره فایل کارت ویزیتاز منوی File گزینه save az را انتخاب و با فرمت psd که مخصوص فایل‌های فتوشاپ ذخیره کنید. حالا کارت ویزیت شما آماده است تا به چاپخونه برده و به تعداد موردنظر چاپ کنید.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید