طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

توضیحات

چگونه طراحی کارت ویزیت خلاقانه داشته باشیم؟

هدف این مقاله بررسی همین موضوع است می خواهیم نکاتی جهت طراحی کارت ویزیت خلاقانه را به شما بگوییم که کارت های ویزیت روی میز شما افتخارتان باشد

طراحی کارت ویزیت خلاقانه؛ چگونه خلاق باشیم؟

اگر می پرسید برای طراحی کارت ویزیت خلاقانه چگونه باید خلاق باشید فقط و فقط یک فرمول دارد مرز ها را بشکنید! از چارچوب خود بیرون بیایید مجبور نیستید همان کارهایی را انجام دهید که دیگران نیز انجام می دهند شما انسان هستید یک موجود شگفت انگیز که قادر به انجام کارهای بسیار بزرگ و اختراعات بیشمار است! هیچ دلیلی ندارد کارت ویزیتان شبیه به کارت ویزیت ‌های بازار که هیچ خلاقیت و جذابیتی در آنها دیده نمی شود باشد این کارت های ویزیت معمولا شبیه به هم هستند فونت آنها یک فونت عادی است معمولا دارای عنصر مهم لوگو نمی باشند، تک رو هستند و به هیچ از روانشناسی رنگها در آنها استفاده نمی‌شود معمولا این کارتها ظاهری بسیار عادی دارند و پس زمینه‌اشان یک عکس است! همیشه کاغذی هستند و البته مستطیل و صاحب این کارتها چیزی از برندسازی، تاثیر رنگ ها، یک کارت ویزیت هوشمند و … نمی داند و فقط به یک چاپخانه می‌گوید که کارت ویزیت می‌خواهد! همین (فکر کنم تمام کارهایی که نباید در طراحی کارت ویزیت خلاقانه انجام بدهید را اینجا گفتیم) اگر می خواهید خلاق باشید فقط مثل دیگران فکر نکنید و سعی کنید چیزی جدی و ارزشمند بسازید در اینترنت می توانید هزاران طرح خلاقانه و زیبا را ببینید و ایده بگیرید (سعی کنید به انگلیسی در بخش تصاویر گوگل نیز جستجو کنید مثلا این عبارت را برای جستجو مناسب است: creative business card).

طراحی کارت ویزیت

ویژگی های طراحی یک کارت حرفه ای و جذاب

همان طور که در دیگر مباحث مربوط به طراحی کارت ویزیت اشاره کردیم مهم ترین ویژگی که باید در طراحی و چاپ بیزینس کارت ها مورد توجه قرار دهید ، جذابیت بصری آن است. امروزه استفاده از کارت های گرافیکی تجاری تقریباً برای هر کسب و کاری ضرورت دارد و سهم مهمی در تبلیغات غیر مستقیم آن کسب و کار را داراست. از این رو صرف وقت و انرژی کافی و یا استفاده از یک طراح گرافیست حرفه ای برای طراحی آن اهمیت بالایی دارد . برای اینکه بفهمید یک کارت ویزیت تا چه اندازه قدرت در جذب مشتری دارد کافی است به عنوان یک مخاطب عادی و بدون در نظر گرفتن نکات حرفه ای طراحی، نگاهی به کارت خود بیاندازید. در ابتدا چه حسی از مشاهده آن بدست می آورید !

آیا این کارت توانسته توجه شما را جلب کند و شما را ترغیب کند که محتواهای کارت را به دقت مطالعه کنید. اگر فکر می کنید که نظر شما ممکن است با نظر دیگران متفاوت باشد، پس، از نظر چند نفر دیگر هم در مورد طراحی انجام شده کمک بگیرید. چیزی که شما به دنبال آن هستید جلب توجه و بعد از آن اعتماد مخاطب است ، چیزی که به آسانی بدست نمی آید. پس طراحی شما باید مخاطب پسند باشدو نه اینکه صرفا از دید یک نفر مورد پسند قرار گیرد .

یکی از علت هایی که برخی طرح ها مخاطب پسند نیستند عدم توجه به این موضوع است ، برخی تصورشان بر این است که اگر طرحی که مورد خودشان باشد چاپ شود می تواند معجزه کند و نمی دانند در این عرصه امروز شکست می خورند ، همین مساله را می توانید در طراحی بنر های گرافیکی هم مشاهده کنیم  .

طراحی کارت ویزیت با سبک های جدید

شاید نمی‌دانید که چندین سبک طراحی گرافیک در دنیا وجود دارد که هر کدام قوانین و زیبایی های خاص خود را دارند گفتیم کارت ویزیت شما نباید کسل کننده و عادی باشد بلکه باید جدید، خلاقانه و زیبا برای جلب توجه مردم باشد پس اگر میخواهید کارت ویزیت شما مانند دیگر کارت ویزیت ها بازار نباشد و براساس اصول زیبایی و علم گرافیک باشد یک سبک طراحی انتخاب کنید و به طراح کارت ویزیت خود بگویید که همین سبک را برای شما اعمال کند. ( شاید هزینه طراحی کارت ویزیت

 شما کمی با کارت ویزیت ساده متفاوت باشد اما این کار شما با ارزش است). مثلا من خودم عاشق سبک مینیمالیسم هستم در این سبک سادگی حرف اول را می زند و گفته می شود هر چه ساده تر بهتر!! یا مثلا سبک طراحی متریال متعلق به گوگل است که در اندروید نیز اعمال شده و بسیار زیبا است

طراحی کارت ویزیت

فاکتورهای مهم برای طراحی کارت ویزیت جذاب

اصول طراحی کارت ویزیت به ما می گویند که چگونه یک طرح جذاب و مخاطب پسند باید ساده باشد ، از رنگ های مرتبط و زیبا تشکیل شده باشد و همچنین مطالب اصلی و بدون حاشیه بصورت مختصر و مفید در آن درج شده باشند. حتی ممکن است در طراحی کارت ویزیت لزومی به درج هیچ مطلبی نباشد و کارت ویزیت فقط شامل نام شرکت، حوزه فعالیت شرکت، آرم یا لوگوی شرکت و اطلاعات تماس باشد. معمولاً (و نه همیشه) هر چقدر طراحی ساده تر باشد، جذاب تر می شود. یکی از تکنیک های ایجاد جذابیت در کارت ویزیت، استفاده از QR code در طراحی کارت ویزیت به جای اطلاعات تماس است. در کنار این مورد، بکارگیری فونت مناسب طراحی کارت ویزیت نیز تأثیر محسوسی در کیفیت آن خواهد داشت.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید