تبلیغات، برند سازی و بازاریابی از طریق چاپ کارت ویزیت و سایر اقلام تبلیغاتی

چاپ کارت ویزیت

توضیحات

بررسی اجمالی صنعت چاپ

«صنعت چاپ» به انواع چاپ صنعتی و غیر صنعتی اعم از تولید کتاب، نشریه، روزنامه، بروشور، تراکت و تبلیغات و چاپ کارت ویزیت اشاره دارد. صنعت چاپ را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد؛ مانند چاپ تجاری، چاپ کتاب و چاپ تبلیغاتی. چاپ در لغت به معنای انتقال اطلاعات مشخص، از جمله متون، حروف، اعداد، تصاویر و اشکال به یک سطح  قابل چاپ است. اگر چه با شنیدن کلمه چاپ، ذهن ما، معمولاً مصادیقی مانند جوهر، کاغذ و چاپخانه را به تصویر می‌کشد اما این مفهوم طیف گسترده‌ای از انواع خدمات اعم از طراحی، گرافیک، چاپ تبلیغاتی، چاپ روی لباس، برچسب‌های تبلیغاتی، اشیاء و موارد دیگری را نیز شامل می‌شود.

بخش عمده‌ای از صنعت چاپ تجاری مربوط به چاپ سفارشی و تبلیغاتی است که توسط شرکت‌های فعال در امر تبلیغات به انجام می‌رسد. چاپ سررسیدها و تقویم‌های تبلیغاتی، راهنماهای شغلی، بروشور، کتابچه و چاپ کارت ویزیت از جمله این موارد است. عمده مشتریان این نوع محصولات چاپی، عبارت‌اند از:

  • کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی؛
  • شرکت‌های تجاری و بازرگانی؛
  • مؤسسات و سازمان‌های مختلف.

با استفاده از فناوری‌ها و تجهیزاتی مانند انواع چاپ افست، تولید مواد چاپی با کیفیت بهتر و مقرون به صرفه‌تر امکان‌پذیر شده است. کاهش هزینه‌های چاپ، به مشاغل و کسب و کارهای کوچک نیز کمک می‌کند تا از خدمات شرکت‌های چاپ برای مقاصد و اهداف خود استفاده کنند. چاپ کارت ویزیت، چاپ بروشور و پوسترهای خود را به چاپ لبخند بسپارید.

چاپ کارت ویزیت

تعریف چاپ

چاپ چیست؟ مفهوم چاپ عبارت است از: انتقال اطلاعات مشخص، اعم از نوشته، حروف، اعداد، تصویر، عکس و علائم بر روی یک سطح قابل چاپ. صنعت چاپ با وجود رشد و توسعه‌ی فنّاوری‌های جدید، همچنان به عنوان یکی از عناصر مهم و اساسی در انتقال و ارائه اطلاعات مختلف، مورد استفاده جوامع انسانی قرار می‌گیرد. وقتی صحبت از چاپ می‌شود اولین چیزی که به ذهن انسان خطور می‌کند، کتاب چاپی، روزنامه مجله و نشریه است. در صورتی که امروزه دنیای چاپ، دستخوش تحولات بسیار زیاد و گسترده‌ای شده است. صنعت چاپ به کتاب و مجله و روزنامه ختم نمی‌شود و از جمله کارکردهایی که در حوزه تبلیغات و بازاریابی دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ کارت ویزیت؛
  • چاپ کاتالوگ‌ها؛
  • چاپ پکیج‌های تبلیغاتی اداری؛
  • چاپ بروشور؛
  • چاپ بسته‌بندی‌های گوناگون؛
  • چاپ روی انواع شیشه؛
  • چاپ روی انواع مختلف پارچه؛
  • چاپ روی اشیاء مختلف پلاستیکی و موارد بسیار زیاد دیگر.

موارد فوق، ارتباط بین چاپ و تبلیغات را به تصویر می‌کشد.

جایگاه صنعت چاپ در تبلیغات و بازاریابی

علی‌رغم اینکه تبلیغات در فضای مجازی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، اما از اهمیت و جایگاه صنعت چاپ کاسته نشده است. نقش چاپ در حوزه تبلیغات و بازاریابی کماکان پررنگ و قابل توجه است. کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی، از فناوری‌های جدید در حوزه بازاریابی و تبلیغ و برند سازی استفاده می‌کنند؛ اما این مسئله باعث نشده است که صنعت چاپ به حاشیه رانده شود. استقبالی که از سررسیدهای تبلیغاتی، چاپ کارت ویزیت، پوستر، کتابچه و بروشور می‌شود، گویای این واقعیت است که این ابزارها، نقش پررنگی در برند سازی و بازاریابی بازی می‌کنند.

صنعت چاپ با بهره‌گیری از خلاقیت، ایده‌پردازی، طراحی و نیز نرم‌افزارهای مختلف، تحولی عمیق در امر تبلیغات و بازاریابی ایجاد کرده است. لذا از چاپ به عنوان یک هنر کاربردی نیز یاد می‌شود.

تفاوت انواع چاپ

به صورت کلی می‌توان انواع چاپ را به سه گروه تقسیم کرد:

  • چاپ مستقیم (سنتی)؛
  • چاپ غیرمستقیم (مدرن)؛
  • چاپ غیر تماسی و مستقیم (مبتنی بر فناوری).

روش‌های چاپ به‌صورت مستقیم

از جمله روش‌های کاربردی دیگری که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار دارد، روش چاپ به صورت مستقیم است. در روش چاپ مستقیم، سطحی که فرایند چاپ بر روی آن انجام می‌پذیرد، مستقیماً با قالب چاپ ارتباط دارد. از جمله این نوع چاپ می‌توان به چاپ کلیشه، چاپ لترپرس، چاپ طلاکوب و چاپ نایلوپرینت اشاره کرد. چاپ کلیشه، نمونه‌ای از قدیمی‌ترین روش‌های چاپ مستقیم است؛ که در مدت زمانی نه چندان دور، کاربرد زیاد داشت. مهرهای چاپی موجود در فروشگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات، نمونه‌های متداول و مرسوم از این نوع چاپ است.

روش‌های چاپ به‌صورت غیرمستقیم

یکی از روش‌های معروف برای چاپ به این شیوه، چاپ افست است. در انواع چاپ افست، سطح چاپ شده با فرم چاپ ارتباطی ندارد. در چاپ افست، حروف، اشکال و تصاویر و نقوش، به یک لایه فاقد رنگ و در مرحله بعدی، از آن لایه به یک سطح نهایی مانند کاغذ، پارچه یا هر نوع سطح دیگری، منتقل می‌شود. در چاپ افست، یک زینک، تصویر و حروف را به یک سطح فلزی یا پلاستیکی منتقل می‌کند، سپس چاپ نهایی روی سطح کاغذی یا سطوح قابل چاپ دیگر، اعمال می‌شود.

چاپ کارت ویزیت

روش‌های چاپ غیر تماسی و غیرمستقیم

از جمله روش‌های جدید در امر چاپ و تبلیغات محسوب می‌شود. در این روش، فرایند چاپ، به صورت کاملاً جداگانه و به وسیله اسپری کردن پودر چاپی یا جوهر و مرکب به سطح چاپی انجام می‌شود. چاپگرها و پرینترهای مختلفی از این روش استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به پرینترهای لیزری، پرینتر جوهرافشان و دستگاه‌های مختلف فتوکپی اشاره کرد.

انواع چاپ افست

چاپ افست یکی از متداول‌ترین روش‌های چاپ با اهداف تجاری، تبلیغات و بسته‌بندی است. از این نوع چاپ برای چاپ کارت ویزیت نیز استفاده می‌شود. افست نوعی چاپ است که امروزه برای چاپ انواع مختلف کتاب‌ها، مجلات متنوع، بروشور‌های تبلیغی و کاتالوگ‌ها و پوستر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت عمده و اساسی چاپ افست، کیفیت بالا، تیراژ بالای چاپ و هزینه‌های مقرون به صرفه آن است. در این نوع چاپ، تصاویر و رنگ‌ها، به وسیله غلتک‌های علامت‌گذاری شده بر روی ورق‌های خاص فلزی حرکت می‌کنند و در نتیجه چاپ با کیفیت روی انواع کاغذ‌ها و سطوح مختلف انجام می‌شود.

در انواع چاپ افست، مطلب مدنظر برای چاپ، به روی زینک قرار می‌گیرد. سپس آن را با استفاده از عناصر خاص شیمیایی، آغشته می‌کنند که صرفاً حروف، تصاویر و موارد مدنظر، جذب مرکب چاپی شود. زینک را به دور اولین استوانه می‌پیچند و طرح چاپی، بر اثر فشار حاصل شده، روی پوشش لاستیکی استوانه دوم انعکاس پیدا می‌کند. رول‌های کاغذی که دور استوانه سوم پیچیده شده است، مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم دریافت می‌کند.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید