طراحی کارت ویزیت مشاغل پزشکان

کارت ویزیت مشاغل پزشکان

توضیحات

کارت ویزیت مشاغل پزشکان : اگرچه امروز عصر ارتباطات آنلاین است اما هنوز کارت ویزیت جهت برقراری ارتباط اولیه افراد با یکدیگر استفاده می شود. کارت ویزیت زمانی که کارفرما احساس نیازکندفرصت پیگیری و ارتباط مجدد را ایجاد خواهد کرد.

در علم بازاریابی یکی از روش های تأثیرگذار در ذهن مخاطب، احساسی که در زمان برخورد اولیه به آن ها می شود، است. بنابراین یک کارت ویزیت جذاب و زیبا می تواند خدمات و برند  شما را در ذهن مخاطبان جای دهد. در این مقاله ویژگی ها و المان هایی که در طراحی کارت ویزیت مشاغل پزشکی باید توجه شود بررسی خواهیم کرد.

اهمیت کارت ویزیت

در بازار سنتی مردم برای درج اطلاعات تماس خود، از کاغذ و خودکار استفاده می کردند. این کار جدا از زمان هدر رفته برای نوشتن اطلاعات تماس، خطای انسانی به همراه داشت. ولی درحال حاظر این مشکل با استفاده از یک کارت ویزیت با محتوای هدفمند و گرافیک مناسب حل شده است.

مشاغلی که در برقراری ارتباط از این کارت استفاده می کنند، حس مثبتی از برند، لوگو، خدمات، محصولات، آدرس، تلفن، شبکه های اجتماعی و… در ذهن مشتریان خود به جای می گذارند.

حتی خیلی از کسب و کارها با نمایش تصویر خود روی کارت ویزیت در کنار بقیه محتوا، یک اثر پایدار خلق می کنند.

کارت ویزیت مشاغل پزشکان

دلایل استفاده از کارت ویزیت برای پزشکان

مقرون به صرفه بودن

ابزار بسیار کاربردی و ارزان جهت بازاریابی آسان می باشد که فرصت هایی را برای تعامل و جلب توجه مشتریان با افراد دیگر فراهم می کند.

اشتراک گذاری

وقتی کارت ویزیت به فردی ارائه می شود، او علاوه بر آشنایی کلی و شناختن مهارت، اگر دوست یا شخص دیگریبه خدمات مشابه آن نیاز داشته باشد، کارت ویزیت را به وی می دهد و نوعی ساده از تبلیغ را برای او ایجاد کرده است.

همیشه در دسترس بودن

اگرچه امروزه استفاده از اینترنت جز اولین انتخاب افراد برای رفع سوالات و تحقیق در مورد موضوعمورد نظر است. اما زمانی که کارت ویزیت در کیف پول یا جیب شخص موجودباشدیادسترسی به تلفن و اینترنت محدود باشد، استفاده از کارت ویزیت به دلیل در دسترس بودن و نمایش اطلاعات کلی، قابل توجه است.

طراحی کارت ویزیت پزشکی

علم پزشکی که در طول تاریخ زندگی انسان نقش سلامتی (امروزه درمانی – زیبایی) را ایفا کرده است. در این صنفاعتماد حرف اول را می زند!

چون بیماران جان خود را در گروی پزشک قرار می دهند و هر اندازه که اعتماد و اعتبار پزشک بالاتر باشد، بیماران بیشتری به وی مراجعه خواهند کرد. اعتماد از طریق رضایت یک بیمار به بیمار (تعاریف دهان به دهان از عملکرد پزشک) دیگر افزایش می یابد.

 تصور کنید در بین رضایت بخشی پزشک در بین عموم افرادکارت ویزیتی هم برای اثرگذاری در ذهن بیماران وجود داشته باشد تا زمانی که بیمار این کارت را مشاهده می کند، اعتماد پزشک را تصور کند.در ادامه ویژگی های طراحی کارت ویزیت مشاغل پزشکان را مطرح می کنیم:

دسته بندی پزشکان

یکی از ویژگی های مهم در طراحی کارت ویزیت شاخه های مختلف پزشکی می باشد. هر پزشک در زمینه کاری خود تخصص دارد. واضح است گه پزشک قلب و عروق با متخصص پوست و مو فعالیت متفاوتی دارد وهر تخصص امکانات و گرافیک مخصوص خود را دارد.

با توجه به نوع فعالیت پزشک می توان محتوای مورد نظر روی کارت را تعیین کرد. بطور مثال برای کلینیک زیبایی، تصویر با کیفیت از محیط کار به همراه تصویر قبل بعد بیمار، توصیه می شود.

یا مثلا برای اطفال طرح های شاد و تصاویر کودکان با لبخندبرای آرامش، علاقه و نترسیدناز پزشک با رنگ های شاد استفاده می شود.

انتخاب رنگ و طرح

دو رنگ سبز و آبی باعث آرامش افراد می شود. به همین دلیل در محیط های پزشکی رنگ المان ها به رنگ سبز، آبی و یا ترکیبی از این دو اجرا می شود. همچنین نوع فعالیت پزشک هم می تواند در طرح کارت ویزیت بکار رود. بطور مثال برای دکتر کاشت مو، گراف های رویش مو و یا برای دکتر عروق، نوار قلب می تواند در طراحی استفاده شود.

شناخت بازارهدف

اگر بیماران به صورت حضوری به پزشک در مطب مراجعه(بعضی اصناف پزشکی بصورت آنلاین فعالیت دارند) کنند، استفاده از کروکی بر روی کارت ویزیت پیشنهاد خوبی است. با توجه به متخصصین پزشکی پرآوازه  در ایران و سفر افراد خارجی به ایران جهت درمان، دو زبانه کردن محتوای کارت ویزیت موجب ارتباط بهتر افراد خارج کشور با پزشک و معرفی پزشک در کشور آن ها خواهد شد.

کارت ویزیت مشاغل پزشکان

نکات تکمیلی

با رعایت نکات زیر در کارت ویزیت می توان اثر بخشی کارت را در ذهن افراد پایدارتر کرد:

  • اطلاعات تماس: شماره تلفن، شبکه های اجتماعی، وب سایت، ایمیل،در کارت منتشر شود.
  • عنوان شغلی: شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
  • لوگو: استفاده از لوگو که هویت بصری شما را نشان می دهد.
  • فضایسفید:طراحی کارت به گونه ای باشد که طرح را زیاد شلوغ نکندتا محتوای اصلی سایت نمایش داشته باشد.

جمع بندی

در طراحی کارت ویزیت پزشکی چون اعتمادسازی مطرح است باید با هدف برقراری ارتباط اولیه افراد با پزشک ایجاد و تبلیغات بسیار ناچیزی در طراحی آن بکار رود.

همینطور طرح و رنگ کارت باید به گونه ای باشد که بیمارتا زمانی که به پزشک نیاز دارد کارت را با خود به همراه داشته باشد.

با توجه به دوره های درمانی و طولانی مدت پزشک دوام کارت باید تضمین گردد. بنابراین بهتر است از انواع کارت‌های لمینتی که مقاومت خوبی دارند، استفاده شود.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید