طراحی کارت ویزیت کافه ها

کارت ویزیت کافه ها

توضیحات

کارت ویزیت کافه ها : قهوه برای بسیاری از ما آدم‌ها، چیزی بیش از یک نوشیدنی روزمره است! خیلی از مردم ایران روز خود را با یک فنجان نوشیدنی گرم شروع می کنند. بعضی افراد قبل از انجام فعالیت های روزانه و یا قبل از تمرین و در زمان رفع خستگی نوشیدن قهوه یا چایی را بسیار لذت بخش می دانند.

همینطور در شهر کافه های مختلف با منوی خاص خود سعی می کنند که به مردم حس خوبی با ارائه قهوه دهند. این کافه ها با سبک و طراحی مدرن، سنتی، خلاق و… وجود دارند که هر کدام میزبان افراد مختلفی که اصطلاحا پاتوق شده، می باشند.

از مهمترین تکنیک هایی که موفقیت یک کافه را تضمین می کند، حس آرامش خاصی که در زمان حضور یک مشتری در ذهن او ایجاد خواهد کرد. اصولا مردم برای دور شدن از مشکلات و رفع خستگی ها ساعاتی را در یک کافه دنج می نشینند و به دور از همه دغدغه های زندگی، لحظات خود را شیرین می کنند.

با توجه به این که مردم بصورت مداوم از کافه استفاده می کنند، برقراری ارتباط و ایجاد حس آرامش با آن ها در زمانی که از کافه خارج می شوند ضروری است. یک کارت ویزیت برای رسیدن به این حس، انتخاب هوشمندی است. در این مقاله طراحی کارت ویزیت برای کافی شاپ ها را بررسی می کنیم.

کارت ویزیت کافه ها

اهمیت کارت ویزیت

طبق مطالب فوق با نگاه کردن به کارت ویزیت در این زمینه کاری اولین چیزی که به ذهن می رسد، محیطی که موجب فراموشی مشکلات شود، است. همچنین از زمان شیوع کرونا و مشکلاتی که کاملا در جریان هستیم منوی کاغذی تقریبا در کافه و رستوران ها حذف و بارکد (QRcode) برای اسکن توسط گوشی و اتصال به منوی آنلاین فراهم شده است. مزیت این روش برای جلوگیری از دست زدن مشتریان مختلف در طول روز به منوی کاغذی و رفع سطوح آلوده است.

مزیت دیگر بارکد عدم نیاز به داشتن یک فروشگاه انلاین یا یک وب سایت است. چون می توان با داشتن شبکه اینستاگرام یا یک لینک مشتریان را از محصولات، ساعات کاری و اطلاعات تماس آگاه ساخت.

بنابراین یک پیشنهاد ضروری استفاده از بارکد در کارت ویزیت برای مزیت های فوق است.

دلایل استفاده از کارت ویزیت برای کافه ها

زیبایی بصری

ذهن انسان به طور ذاتی نظم و زیبایی را می پسندد چون زیبایی احساسات افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. این زیبایی در طراحی کارت ویزیت در زمان مناسب مشتریان را به سمت شما باز می گرداند (چون وقتی به یاد شما هستند، احساسات شون درگیر می شود).

نمایش محصولات انحصاری

در کافی شاپ ها تقریبا هر نوع غذایی سرو می شود از انواع غذاها و نوشیدنی های گرم و سرد و یا غذاهای فانتزی و ساختگی که مختص آن کافه باشد. به عبارت دیگر ممکن است در یک کافه منو یا غذای متفاوتی نسبت به کافه دیگر موجود باشد. پس می توان غذاهای انحصاری یا پیشنهادات ناب آن کافه را در کارت ویزیت منتشر کرد.

اشتراک گذاری

وقتی کارت ویزیت به فردی ارائه می شود، او علاوه بر آشنایی کلی و شناختن مهارت، اگر دوست یا شخص دیگریبه خدمات مشابه آن نیاز داشته باشد، کارت ویزیت را به وی می دهد و نوعی ساده از تبلیغ را برای او ایجاد کرده است.

همیشه در دسترس بودن

اگرچه امروزه استفاده از اینترنت جز اولین انتخاب افراد برای رفع سوالات و تحقیق در مورد موضوعمورد نظر است. اما زمانی که کارت ویزیت در کیف پول یا جیب شخص موجود باشد یا دسترسی به تلفن و اینترنت محدود باشد، استفاده از کارت ویزیت به دلیل در دسترس بودن و نمایش اطلاعات کلی، قابل توجه است.

طراحی کارت ویزیت برای کافه ها

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، در ایران انواع مختلفی کافه وجود دارد از جمله: درباری، مدرن، خلاقانه و… که هر کدام به روش خود سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان می باشند. در ادامه امکانات روی کارت ویزیت برخی از حالات مختلف کافه ها را بررسی می کنیم:

طراحی کارت ویزیت کافه های مدرن

دکوراسیون بکار رفته در این محیط ها برگرفته از تکنولوژی که خلاقیت در منو، دستگاه ها، میز – صندلی و دیوارها دارد. بهتر است کارت ویزیت متناسب با طرح ساختمان کافه و تکنولوژی های بکار رفته باشد.

معمولا قشر جوان جز مشتریان اصلی کافی شاپ های مدرن هستند.

طراحی کارت ویزیت کافه های سنتی

نقطه مقابل کافه های مدرن، محیط های به سبک دهه 60 شمسی می باشد. زمانی که تکنولوژی جایگاهی کمی داشت. حس و حال ایجاد محیط هایی با دکوراسیون حوض، تاب، ساختمان آجری و نمای معماری اصیل ایرانی جز عناصر مهم در این سبک کافه ها است.

برای این نوع کارت پیشنهاد می شود که نمای سنتی معماری ایران با پس زمینه های غذاهای سنتی در طرح پیاده شود و از بکارگیری تکنولوژی و شلوغی طرح، پرهیز گردد.

کارت ویزیت کافه ها

طراحی کارت ویزیت کافه های خلاقانه

این سبک کافه ها مشابه طرح مدرن است ولی کمی رنگ لعاب تازه ای به آن اضافه شده است. مثلا تهیه بازی های گروهی و فکری، بازی های کامپیوتری، میزهای بهم چسبیده که صحبت های افراد به گوش دیگران برسد. دلیل این کار حس صمیمیت و ارتباطات اجتماعی قوی تر میان افراد حاضر در آنجا است.

از این رو همین مساله را می توان در طراحی کارت ویزیت بکار برد. طرحی که تکنولوژی را به همراه صمیمیت افراد زمانی که در محیط کافه هستند حس نخواهد شد.

نکات تکمیلی

با رعایت نکات زیر در کارت ویزیت می توان اثر بخشی کارت را در ذهن افراد پایدارتر کرد:

  • اطلاعات تماس: شماره تلفن، شبکه های اجتماعی، وب سایت، ایمیل،در کارت منتشر شود.
  • عنوان شغلی: شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
  • لوگو: استفاده از لوگو که هویت بصری شما را نشان می دهد.
  • فضای سفید:طراحی کارت به گونه ای باشد که طرح را زیاد شلوغ نکند تا محتوای اصلی سایت نمایش داشته باشد.

جمع بندی

در طراحی کارت ویزیت کافه ها چون مشکلات روزمره و دوری از آن ها مطرح است، هدف ایجاد فضایی آرام با اشتیاق می باشد که طرح کارت باید این ویژگی ها (آرامش) را داشته باشد. علاوه بر این که در طراحی کافه ها با سبک های مختلف چه مواردی نیاز است بکار رود، پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از شیوع کرونا و بیماری های دیگر، بارکد (QRcode) نصب و امکان اتصال راحت و سریع به منو و اطلاعات کافه دهد.

همچنین در کافه های مدرن، سنتی و خلاق، عناصری که در محیط کافه استفاده شده است بهتر است در کارت ویزیت بکار رود. بطور مثال در کافه های سنتی، نقش نمای معماری ایران به همراه غذاهای اصیل ایرانی و در کافه های مدرن استفاده از تکنولوژی مختص جوانان با غذاهای فانتزی و در کافه های خلاق، صمیمیت و نبود گذشت زمان می تواند طرح کارت را بهتر کند.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید