آشنایی با کاربرد و اصول طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

توضیحات

اصول طراحی کارت ویزیت  و کاربرد آن

برای شناخت اصول طراحی کارت ویزیت، ابتدا باید با ماهیت و کاربرد کارت ویزیت آشنا شد. کارت ویزیت، به کارتی چاپی یا دیجیتالی گفته می‌شود که حاوی اطلاعات و مشخصات اولیه یک فرد حقیقی یا حقوقی است و به قصد بازاریابی و تبلیغ چاپ، منتشر و توزیع می‌شود. عمده اطلاعاتی که در یک کارت ویزیت درج می‌گردد موارد زیر است:

  • نام و نام خانوادگی فرد حقیقی یا حقوقی؛
  • نشانی و آدرس محل کسب و کار یا شرکت؛
  • نشانی وبسایت، ایمیل یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی؛
  • شماره تلفن ثابت یا همراه.

علاوه بر موارد فوق، یک معرفی کوتاه چند کلمه‌ای و بسیار مختصر، یک جمله انگیزشی و جذاب، شعار و نیز نشان یا لوگوی برند کسب و کار نیز در کارت ویزیت درج می‌شود.

بررسی اجمالی کاربرد کارت ویزیت

کاربرد کارت ویزیت، معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه زمینه فعالیت و راه‌های ارتباط است. برای اینکه بهتر این عبارت را درک کنیم، توضیح جامع‌تری ارائه خواهیم داد. کاربرد ظاهری کارت ویزیت به شرح زیر است:

  • معرفی شما به صورت کامل و در عین حال مختصر و مفید؛
  • معرفی کسب و کار، زمینه فعالیت و تجارت شما؛
  • معرفی راه‌ها و روش‌هایی که سایرین بتوانند از آن طریق شما را پیدا و با شما ارتباط برقرار کنند.
طراحی کارت ویزیت

اما کاربرد کارت ویزیت به معنای واقعی و اصلی چیست؟

  • بازاریابی و تبلیغ برای شما در هر لحظه و هر موقعیت و هر زمان؛
  • به اشتراک‌گذاری اطلاعات تجاری و کاری شما به سایرین؛
  • بهترین و ارزان‌ترین راه برای ارتباط با مشتریان بالقوه؛
  • یک ابزار موثر و مفید برای تبلیغ برند و کسب و کار شما در هر مکان و زمان؛
  • ارائه هویت و شخصیتی با پرستیژ کاری و بیزینسی از شما برای سایرین!

طراحی اصولی کارت ویزیت

طراحی اصولی کارت ویزیت، از اهمیت خاصی برخوردار است. کارت‌های ویزیت در اشکال، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف طراحی و چاپ می‌شود. هر فرد حقیقی یا حقوقی، بر اساس  نوع فعالیت، سلیقه یا کسب و کار خود، نوع خاصی از کارت ویزیت را انتخاب می‌کند. کارت‌های ویزیت، در انواع مختلف و متفاوت چاپ می‌شوند و لذا دایره وسیعی از انتخاب طرح و شکل در اختیار متقاضیان کارت ویزیت قرار دارد. پیشرفت فنّاوری و در دسترس بودن امکانات مختلف برای طراحی و چاپ کارت ویزیت‌های متفاوت و خلاقانه نیز به این تنوع دامن زده و گزینه‌های طراحان و صاحبان مشاغل را برای ایجاد یک کارت ویزیت منحصر بفرد افزایش داده است.

با این حال، کارت ویزیت باید بتواند اهداف و انتظارات صاحب آن را به خوبی برآورده کند. بر این اساس، طراحی کارت ویزیت، از جایگاه و اهمیت زیادی در بین ابزارهای بازاریابی و مارکتینگ برخوردار است. شرکت چاپ لبخند، با بهره‌گیری از طراحان و گرافیست‌های خلاق و با تجربه، جذاب‌ترین کارت‌های ویزیت را برای شما به ارمغان آورده است. قیمت طراحی کارت ویزیت در شرکت چاپ لبخند، شما را هیجان زده می‌کند.

 کاربرد کارت ویزیت در بازاریابی و برندسازی

باید اشاره کرد که کارت ویزیت نقش غیرمستقیم در بازاریابی و برندسازی دارد. با این حال، کاربرد کارت ویزیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا معمولاً در اولین تعامل، کارت ویزیت خود را به شخص مقابل یا مشتری ارائه می‌دهید. در هر بازاریابی و تبلیغ و برندسازی، اولین برخورد و گفتار و تعامل، نقش و تاثیر مهمی دارد و بر این اساس، کارت ویزیت، نقش محوری در این خصوص ایفاء می‌کند. این موارد در صورتی امکان‌پذیر است که اصول طراحی کارت ویزیت رعایت شده باشد.

مراحل و اصول طراحی کارت ویزیت

ایده مناسب  و خلاقانه

اکنون که به اهمیت این تکه کاغذ کوچک پی‌بردیم، می‌‌توانیم درباره اصول طراحی کارت ویزیت صحبت کنیم. اولین قدم داشتن یک ایده جدید و خوب است. یکی از نکات مهم طراحی کارت ویزیت خاطره‌انگیز، ایده متفاوت است. 100درصد برای شما هم پیش آمده که به محض دریافت کارت ویزیت طرف مقابل، آن را در جیب خود بگذارید و آن را کاملاً فراموش کنید تا در نهایت آن را به سطل زباله بیندازید. این چیزی است که شما نمی‌خواهید برای کارت شما اتفاق بیفتد. کارتی که ایده جالبی دارد جلب توجه می‌کند و شما را وادار می‌کند که آن را با دقت بررسی کنید.

توجه به جزئیات در طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت یکی از کارهایی است که همه فکر می‌کنند از عهده آن بر می‌آیند. مثلا ممکن است با جستجوی عبارت اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ در گوگل، به این فکر کنید که می‌توانید خودتان کارت ویزیت طراحی کنید!. این روش را کنار بگذارید. طراحی کارت ویزیت خود را به طراح و گرافیست حرفه‌ای بسپارید. حتی اگر می‌خواهید کارت خود را طراحی کنید بهتر است از افراد باتجربه‌تری کمک بگیرید. چاپ لبخند در این خصوص راهنمای شما است.

 نکته مهم این است که سفارش طراحی کارت ویزیت خود را به صورت تلفنی و بدون ارائه جزئیات و انتظارات خود، انجام ندهید. برخی از افراد یا طراحان، قالب‌های آماده در اختیار دارند و فوری یک کارت ویزیت را بدون توجه به جزئیات و هدف و کاربرد آن، به مشتری تحویل می‌دهند. نتیجه به همان کارت تکراری که در جیب شما و یا سطل‌های زباله است، ختم می‌شود. با طراح کارت ویزیت خود چهره به چهره صحبت کنید و ایده‌ها و افکار خود را برای او توضیح دهید و دقیقاً آنچه را که می‌خواهید با جزئیات بگویید. اما زیاده‌روی نکنید. فراموش نکنید کارت ویزیت برای انتقال اطلاعات اولیه است.

رعایت هدف اصلی از طراحی کارت ویزیت

ایده‌پردازی و خلاقیت در جای خود ارزشمند و مهم است. اما مراقب باشید که این کار شما را از هدف اصلی غافل نسازد. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مهمی را که می‌خواهید به طرف مقابل بدهید در کارت خود دارید. می‌توانید از چک‌لیست زیر که بر اساس اصول طراحی کارت ویزیت تنظیم شده است، کمک بگیرید:

  • نام شخص یا شرکت به همراه لوگو؛
  • شغل، تخصص یا نوع فعالیت؛
  • اطلاعات تماس: از شماره تلفن همراه و ثابت تا آدرس ایمیل؛
  • آدرس سایت یا شبکه‌های اجتماعی؛
  • شعار
طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یک بنر تبلیغاتی نیست

یک نکته مهم در طراحی کارت ویزیت، جلوگیری از شلوغی کارت است. قطعا تا به حال با کارت‌های ویزیت شلوغ مواجه شدید. صاحبان آن‌ها می‌خواهند همه چیز را در یک کارت ویزیت به اشتراک بگذارند. از نوع محصولات گرفته تا جزئیات خدمات به مشتری. وظایف کاتالوگ با کارت ویزیت، متفاوت است. کارت ویزیت را بیش از حد شلوغ نکنید و به اطلاعات لازم بسنده کنید. نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید متن و محتوای کارت ویزیت خوانا است. از فونت‌های عجیب و غریب و فانتزی استفاده نکنید!. البته فونت زیبا و در عین حال خوانا در جای خود ارزشمند است.

رنگ‌آمیزی و فونت

کنتراست مناسب یکی از اصول طراحی کارت ویزیت است. رنگ پس زمینه، رنگ متن و سایر عناصر بصری را به نحوی انتخاب کنید تا همه چیز به خوبی از هم جدا شود. اطلاعات روی کارت شما باید واضح و خوانا باشد. انتخاب فونت مناسب نیز بسیار مهم است. نگران پیچیده شدن و به هم ریختگی فونت‌ها نباشید. این فونت‌ها ممکن است بسیار خاص باشند، اما مطمئناً نمی‌خواهید خوانایی و هدف اصلی کارت را فدای خاص بودن آن کنید.

اصول طراحی کارت ویزیت موضوع بسیار گسترده‌ای است و موارد بسیار دیگری را شامل می‌شود. اما تا اینجای کار اگر واقعاً به آنچه گفته شد عمل کنید نتیجه کارتان بسیار زیباتر می‌شود. فقط هدف اصلی را فراموش نکنید: انتقال اطلاعات اولیه.

مدت زمان تحویل

زمان تحویل کار 3 تا 5 روز کاری  در برخی موارد بسته به سفارش مشتری این مدت زمان بیشتر می شود اگر سوالی داشتید با ما تماس بگیرید. 

آدرس ما در اینستاگرام

مارا در اینستاگرام دنبال کنید و سوالات و سفارشات خود را ثبت کنید